Syarahan Perdana Bersama Selebriti Bob Lokman di Dun Pulai Sebatang 17/10/2011

Syarahan Perdana Bersama Selebriti Bob Lokman di Dun Pulai Sebatang 17/10/2011

Ceramah Isu Semasa di Dun Benut 5/10/2011

Ceramah Isu Semasa di Dun Benut 5/10/2011

PIMPINAN DEWAN PEMUDA PAS PONTIAN

PIMPINAN DEWAN PEMUDA PAS PONTIAN

CHE'GUBARD,SAIFUL AMRI DAN BOB LOKMAN

CHE'GUBARD,SAIFUL AMRI DAN BOB LOKMAN

CERAMAH PERDANA ISU SEMASA

BERSAMA :

- USTAZ RIDUAN MD NOOR ( EXCO DPP PUSAT )
- YB AMIRUDIN SHARI ( ADUN PKR BATU CAVES )

MASA/TEMPAT :

11 / 11 / 2011 , SABTU , 9MALAM

MARKAS PAS KG ASAM KUMBANG , BENUT .

KONSERT KESENIAN ISLAM DAN BICARA SELEBRITI

BERSAMA :

- SHAM KAMIKAZE ( BEKAS GITARIS KAMIKAZE )
- AZHAN ATAN ( BEKAS JUARA AKADEMI NASYID )

6 / 12 / 2011 , SELASA , 8.30 MALAM

BALAI ISLAM PARIT ISMAIL,BENUT,PONTIAN.




Team AIC Negeri Johor

Team AIC Negeri Johor

ANWAR IBRAHIM CLUB NEGERI JOHOR

- SQUAD AIC JOHOR -

Tuesday, June 1, 2010

Mengutuk Keras Tindakan Israel Menyerang Konvoi Keamanan

Tindakan Pasukan Keselamatan Israel(IDF) menyerbu flotilla keamanan, lalu mengorbankan nyawa mereka yang tidak berdosa merupakan satu jenayah kemanusiaan. Difahamkan korban nyawa mungkin mencecah 19 orang. Saya menyeru agar pemimpin dunia dan masyarakat antarabangsa agar segera mengecam aksi keganasan ini. Tiadanya tindakan tegas dan tuntas makanya Kerajaan Israel sering memperlihatkan keangkuhan kekuasaan dan tidak silu menyerang hatta flotilla Mavi Marvara itu sedang berlayar di perairan antarabangsa.

Sungguhpun sudah banyak kerajaan dan negara menyatakan kekesalan serta kecaman namun sehingga kini hanya Kerajaan Turki memperlihatkan kesungguhan serta menyatakan amaran jelas terhadap Kerajaan Israel. Saya ingin ulangi jenayah kemanusiaan ini tidak boleh dilepas pandang begitu sahaja. Kita bertanggungjawab ke atas nasib mereka yang tidak berdosa. Sebarang kekerasan terhadap rakyat awam yang tidak bersalah harus dikutuk dan dihukum. Serangan terhadap flotilla sewajarnya menyedarkan masyarakat antarabangsa bahawa isu Gaza harus diselesaikan segera.

Saya juga kesal kerana serangan ini pastinya menjejaskan usaha semua pihak untuk memastikan kedamaian yang berpanjangan di rantau yang sering bergolak itu. Jika tiada tindakan yang berkesan serta hukuman setimpal pasti menguatkan persepsi umum akan kegagalan Majlis Keselamatan PBB serta kuasa besar terutamanya Amerika Syarikat.

Saya berdoa moga Tuhan merahmati mereka yang terkorban. Kepada ahli keluarga mangsa saya pohon agar tetap bersabar. Saya menanti khabar dengan tekun nasib 2 rakyat Malaysia yang turut menaiki Marvi Marvara. Marilah sama-sama kita berdoa moga mereka selamat hendaknya.

ANWAR IBRAHIM

No comments:

Post a Comment