Syarahan Perdana Bersama Selebriti Bob Lokman di Dun Pulai Sebatang 17/10/2011

Syarahan Perdana Bersama Selebriti Bob Lokman di Dun Pulai Sebatang 17/10/2011

Ceramah Isu Semasa di Dun Benut 5/10/2011

Ceramah Isu Semasa di Dun Benut 5/10/2011

PIMPINAN DEWAN PEMUDA PAS PONTIAN

PIMPINAN DEWAN PEMUDA PAS PONTIAN

CHE'GUBARD,SAIFUL AMRI DAN BOB LOKMAN

CHE'GUBARD,SAIFUL AMRI DAN BOB LOKMAN

CERAMAH PERDANA ISU SEMASA

BERSAMA :

- USTAZ RIDUAN MD NOOR ( EXCO DPP PUSAT )
- YB AMIRUDIN SHARI ( ADUN PKR BATU CAVES )

MASA/TEMPAT :

11 / 11 / 2011 , SABTU , 9MALAM

MARKAS PAS KG ASAM KUMBANG , BENUT .

KONSERT KESENIAN ISLAM DAN BICARA SELEBRITI

BERSAMA :

- SHAM KAMIKAZE ( BEKAS GITARIS KAMIKAZE )
- AZHAN ATAN ( BEKAS JUARA AKADEMI NASYID )

6 / 12 / 2011 , SELASA , 8.30 MALAM

BALAI ISLAM PARIT ISMAIL,BENUT,PONTIAN.




Team AIC Negeri Johor

Team AIC Negeri Johor

ANWAR IBRAHIM CLUB NEGERI JOHOR

- SQUAD AIC JOHOR -

Wednesday, November 10, 2010

BERSIH 2.0 bebas politik, tak mahu demonstrasi

Harakahdaily
KUALA LUMPUR, 11 Nov: Pertubuhan bukan kerajaan Pilihan Raya Bersih dan Adil, Bersih 2.0 berpendirian tidak mahu ada kaitan dengan parti politik dan tidak akan menggunakan pendekatan demonstrasi jalanan.

Pengerusinya Datuk Ambiga Sreenevasan mengisytiharkan Bersih 2.0 sebagai murni politik, bersifat madani dan tidak berniat menganjur demonstrasi sebaliknya mahu memfokuskan kepada pendidikan awam.

Pengisytiharan itu dibuat pada majlis pelancaran Bersih 2.0 di Dewan Sivik Petaling Jaya malam tadi dihadapan lebih 1,000 hadirin.

Hadir sama pada majlis itu termasuk bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin, exco kerajaan Selangor Teresa Kok serta beberapa anggota parlimen Pakatan Rakyat seperti Dzulkefly Ahmad (PAS-Kuala Selangor), Mariah Mahmud (PAS-Kota Raja), Liew Chin Tong (DAP-Bukit Bendera) dan Loh Gwo Burne (PKR-Kelana Jaya).

Bersih pada asalnya ditubuhkan pada 2005 yang digerakkan oleh wakil NGO dan pemimpin politik khususnya pembangkang.

Pada 2007, Bersih menggemparkan negara apabila berjaya menyerahkan memorandum menuntut pemurnian pilihan raya kepada Yang DiPertuan Agung dalam satu demonstrasi besar-besaran di ibu negara.

Bagaimanapun Bersih 2.0 yang diberi nafas baru 9 Julai lalu mahu menggerakkan kesedaran rakyat menuntut pilihan raya bersih pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti secara bebas.

Sebagai langkah awal perjuangan, mereka kelmarin mengadakan pertemuan sulung dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mencadangkan 11 perkara bagi memperbaiki sistem pilihan raya negara.

Antaranya pembersihan sepenuhnya daftar pemilih, penggunaan dakwat kekal, kebebasan media, tempoh kempen 21 hari, pendaftaran automatik serta umur mengundi diturunkan dari 21 tahun ke 18 tahun dan proses kewangan pilihan raya diurus dengan telus.

“Semua parti mesti memberi perhatian dan angkat cadangan-cadangan ini, kalau SPR masih tidak mendengar dan meletakkan cadangan ini di belakang, kita tahu ke mana kami harus pergi (dan) apa yang kami wajar buat,” kata Ambiga.

No comments:

Post a Comment